OT: Mylar PhotoPack (bylo Membrana kondezatoroveho mirofonu)

Jirka zaloha@volny.cz
Pátek Březen 11 17:03:07 CET 2005

Dusan Dolezal napsal(a):

> Jezis, ted jste mi pripomnel utle mladi, na tuhle knizku taky vzpominam,
> vicemene diky ni jsem zacal bastlit. Nevim jestli to bylo na zataku teto
> knizky, nebo k tomu byl jeste prvni dil, ale oni tam dokonce ze zacatku
> vsechno delali jenom z papiru a alobalu, vcetne takovych vymyslenosti, jako
> kolebkovy vypinac (byla tam opravdu kolibka, aby to klouzalo tak se to
> namazalo mydlem). S tim jsem se strasne vyblbnul a i ten mikrofon z uhliku
> jsem tenkrat zkousel delat. A kompas ze ziletky taky skvele fungoval.

To byla tusim knizka "Papirovy elektrikar", taky od Zdenka Skody. Ten
napsal jeste "S baterii a transistorem", to jsem taky vlastnil a ta
knizka byla uz pro "pokrocilejsi"...

> Ja ji mel jenom pujcenou z knihovnu a obcas kdyz vlezu nekam do
> antikvariatu, tak pokukuju, jestli to neuvidim, urcite bych to koupil
> synovi. Ono to krome toho, ze tam bylo plno skvelych napadu, bylo i takove
> pekne ctive.

Jo, presne tak a taky jsem to chtel klukovi poridit. Tusim MK psal, ze
ji ma, ale hamounil a nechtel ji pustit.

Ono je ale otazka, zda by to dnesni mlade zaujalo stejne jako tehdy nas.
Vemte fakt, ze za bolsevika bylo fakt hrozne malo moznosti a co si
clovek neudelal, to nemel. Krome toho ani nebyly informacni zdroje v te
mire, jako jsou dnes. Bylo to na jedne strane na houby, ale na druhe to
nutilo k vlastni aktivite a kdyz clovek chtel neceho dosahnout, tak se
musel zatracene tocit a neco umet a znat. Vyhodou tehdejsiho stavu
techniky (a to celosvetove) bylo ale to, ze kdyz clovek neco noveho
zvladnul, tak se nemusel obavat, ze se to za pul roku uz nebude vyrabet...

--
Jirka