OT: Lis... Detekce sepnuti zarizeni 230V (nebo odberu proudu)

Saša Svobodová svobodova.alex@seznam.cz
Čtvrtek Březen 10 20:42:35 CET 2005

Zdravíčko :)

    nám ve škole při hodinách automatizace o ovládání listu také
povídali. Ale je to něco dozadu a tak se povídalo jenom o tom sériovém
spojení tlačítek pro stykač lisu. Dvě tlačítka na rozpažení od sebe.
Bezpečnost .... hmm a pak přes to někdo hodil fošnu a mačkal to jednou
rukou. Geniální vynález :-D  Jednou se předklonil a opřel se o to
hrudním košem .... A hádejte jak to dopadlo. :-(

    Lidi jsou v tomhle směru nepoučitelný. Jeden čas bylo velice moderní
a oblíbené vyndavat z "kostek" tlačítek vlakového zabezpečovače jednu
pružinku, aby tlačítko šlo volně, a na hmatník se dala pastelína a
kulička z ložiska a lokomotiva jak jela a "drncala" tak si vybavovala VZ
sama. Dneska to už použít nejde, protože VZ je upraven tak, že se při
nežádané obsluze spouští houkačka.

    Lidové jsou různé ....

    A proč bránit v takovýhle pokusech ?

  /  § 207 zákona 140/1961 SB z 1.1.1962

    1) Kdo osobě, která je v nebezpečí smrti nebo jeví známky vážné
poruchy zdraví, neposkytne potřebnou pomoc, ač tak může učinit bez
nebezpečí pro sebe nebo jiného, bude potrestán odnětím svobody až na 1 rok

    2) Kdo osobě, která je v nebezpečí smrti, nebo jeví známky vážné
poruchy zdraví, neposkytne potřebnou pomoc, ač je podle povahy svého
zaměstnání povinen takovou pomoc poskytnout, bude potrestán odnětím
svobody až na 2 léta nebo zákazem činnosti/

    Myslím si, že hodně lidí pohled na rozdrcené ruce pod lisem jen tak
nevydrží. Sama nevím jak bych to zvládla. A nechat se kvůli takovémi
mizerovy co nedodržuje předpisy zavřít na rok či dva roky také nehodlám.
Proto se tomu musí zabraňovat seč to jde. I když soukromý názor mám
trošičku jiný ;-)

    Mimochodem, jako "nebezpečí pro sebe či jiné" se nebere argument
"vypadal že je nemocnej" nebo "je to feťák". Je myšleno hořící auto,
padající hala, připojení člověka na elektrický proud a podobně.

					Saša K. Svobodová

            web: http://www.sasa.monty.cz

           mail: sasa.svobodova@centrum.cz
   mobilni mail: svobodova.alex@mujoskar.cz - max 120 znaků !!!

            ICQ:  260 344 186

mjfox@centrum.cz wrote:

>Moje rec, pokud se chce nekdo zabit, tak mu v tom tak lehce nezabranite. Na druhou stranu - proc mu v tom branit, "takove blbce nepotrebujeme" (uryvek z jednoho vtipu).

---
avast! Antivirus: Odchozi zprava mozna cista :))
Virova databaze (VPS): 0509-5, 04.03.2005
Testovano: 10.3.2005 20:54:00