Detekce sepnuti zarizeni 230V (nebo odberu proudu)

Honza jan.kuba@seznam.cz
Středa Březen 9 21:13:07 CET 2005

Minář Petr 'měřák' napsal(a):

>Zdravím konferenci,
>
>nevíte někdo, jak jednoduse a spolehlive (bezpecne) detekovat sepnuti1f
>sit. zarizeni pri 230V ?
>
>Stryc je truhlar, ma pilu (prirezka, ukoska) a pri rezani by chtel mit
>zapnuty odsavani, ale jen pri rezani. Bohuzel, nelze zasahovat, jak do
>pily, tak ani do odsavace, musi se to detekovat/spinat externe.
>Trosku jsem JYXOval, ale bez uspechu.
>Podotykam, ze bych se radeji vyhnul bastleni (nejake opto a podobne
>delane snimace atd.). Radeji, pokud se dela, stykac ovladany pruchodem
>proudu nebo neco podobneho.

Do jedne faze vradit antiparelelne diody (KY718 at nezeru) , prez ne
dejme tomu 100 ohm odpor, ubytkem na diodach pri zapnutem spotrebici
spinat  prez odpor cca 270 ohm  triak,  - ten bude ovladat rele, stykac.
Vyhodou je , ze neni potreba dalsi napajeni.
Je to tak slozite ubastlit?? Nebo date 500-1000 za nejake proudove rele?
Honza