Symetrizacni clen pro 2,4GHz

Tom Mazouch mazouch@ica.cz
Středa Březen 9 16:52:03 CET 2005

Honza wrote:

> Jo neco takoveho by se mi libilo, pripadne nejaky dipolek - neco jako je
> ve vlastni karte.
> Jinak s tim ozarovacem od Invifi to asi opravdu nevude zadna slava -
> tohle sem nasel:
> http://www.czela.net/forum/showthread.php?threadid=329&postid=12138
> Viz cast:
>
>  Poslední dobou jsme zjistili, že se jako velmi nevhodné ukázalo síto
> prodávané u inwifi a to konkrétně 18dB, 24dB jsme zatím nezkoušeli, ale
> co nejdřív otestujeme, prozatím ho nedoporučujeme kupovat také.

Důvody, proč je nedoporučujeme:
1. Mají kruhový ozařovač, takže jsou velmi náchylné na rušení, jelikož
příjmají jak verikální, tak horizontální vlny o něco snadněji, než
obyčejné antény.
2. Na verikální a horzizontální polarizaci mají o 4-6dB menší zisk.
3. Mají nepříjemné postranní laloky, takže jsou opět náchylnější na
rušení.

Ad 1) Pripada mi, ze zo to hosi chapou tak, ze "kulaty" ozarovac =
kruhova polarizace. To jsou teda tezce mimo.
Ad 2) Prohlubuje moje podezreni, viz vyse.
Ad 3) To je teprve "hrebicek na hlavicku". Nepovedeny ozarovac,
prezarena parabola, postranni laloky.

> V tom pripade ale tedy i ten parek z plastu ( srovnanim stejny) bude
> taky nadraka.

Nemusi byt. Polarizace bude (stale) linearni, takze nehrozi ani 1) ani
2). No a pokud bude sirka vyzarovaciho diagramu ozarovace prizpusobena
f/D (coz byt muze, to fakt zalezi na tom, co je uvnitr), tak odpadne i
3).

> Honza

  TomM