Symetrizacni clen pro 2,4GHz

Tom Mazouch mazouch@ica.cz
Středa Březen 9 11:52:22 CET 2005

Honza wrote:

> Joooo to je presne ono! Ma tady jeden znamy tu klasickou 24 dB antenu a
> ten originalni ozarovac/zaric - takovej bilej tlustej "parek" /asi
> nejake mikropaskove systemy antenek.../ ten mu shnil. tak tam dal tohle

Tohle? http://www.csat.sk/nove/foto-6.jpg
To jsem kdesi videl zevnitr a bylo v tom neco jako log.per. vyseknuta z
plechu. Ocekaval bych, ze oproti plechovici bude mit jiny vyzarovaci
diagram.

> a rika , ze to chodi stejne. Tak bud to teda funguje dobre, nebo je i
> ten original parek takovej shit.

Ono asi chodi ledacos, pokud je jedinym kriteriem hodnoceni anteny zisk
ve smeru hlavniho laloku. Jaxe ale nekde vyskytne vic anten pohromade,
pripadne na nejakem exponovanem miste, muze taky nastat rozcarovani z
toho, ze
1) ozarovac prezaruje a antena prijima i z nesmyslnych smeru
2) drateny reflektor je ridky a antena prijima zezadu
3) kombinace obojiho s pripadnymi dalsimi faktory
Takze zatim moje skromna zkusenost rika, ze plechovka (otevreny vlnovod)
ma mit napajeni lambda/4 ode dna, ale lambda _v_tom_vlnovodu_, coz ten
bazmek na odkazovanem obrazku s jistotou nesplnuje (to jsem fakt na
jednom kusu meril).
Rovnez tak pro plechovkovy ozarovac (ta vec na fotce neni v principu nic
jineho) je treba f/D paraboly 0.3-0.4 (dost hluboka), jinak to
prezaruje. (Leda by se ten spalek silonu, co to na nem drzi, choval jako
roubik...ale tomu neverim).

> Kdybys od toho mel rozmery, rad bych to vyzkousel prakticky a porovnal s
> klasickym ozarovacem-plechovka.
> Honza

Bohuzel nemam. Stacilo mi videt (a zmerit) uz zminenou vzdalenost a vec
jsem (az do pripadne _opodstatnene_ zmeny nazoru) zavrhnul.

Prosim odborniky o pripadne upresneni/opravu, netlucte me, nejsem
antenar ani zizalkar, jen si proste obcas neco ubastlim. Bohuzel mam
pocit, ze rozdil mezi mnou a nekterymi vyrobci anten je pouze v tom, ze
oni za to chteji penize.

  TomM