3 mistny LED display

Martin Záruba swz@volny.cz
Středa Březen 9 10:58:08 CET 2005

Potrebuji procesorem ovladat trimistny LED display. Mam k dispozici jeden
volny port. Je rozumne toto reseni?
7447 spina katody - 4 bity
3 PNP tranzistory spinaji anody - 3 bity
procesor primo spina desetinnou tecku (potrebuji jen jednu) - 1 bit

                                   .-.
                                   | |
                                   | |
                                   '-'

                    o---------------o-----------------o
                    |               |                 |
            .-----|         .-----|           .-----|
            |     |\        |     |\          |     |\
           .-.      |      .-.      |        .-.      |
           | |      |      | |      |        | |      |
           | |      |      | |      |        | |      |
           '-'      |      '-'      |        '-'      |
            |       |       |       |         |       |
   o--------'       |       |       |         |       |
   o------------------------'       |         |       |
   o------------------------------------------'       |
                    |               |                 |
                    |               |                 |
                    V ->            V ->              V ->
                    -               -                 -
                    |               |                 |
                    |               |                 |
                    '---------------o-----------------.

                              | | | |
                              o_o_o_o

                             | _ _ _
                              o o o o
                              | | | |

Pokusil jsem se nakreslit zapojeni jednoho segmentu.
Je to tak rozumne nebo existuje jine jednodussi nebo levnejsi reseni?
Jednotek bude treba cca 30, takze i cenove hledisko ma urcitou vahu.

Dik za nazory
Martin Zaruba