Zvuk letadla s jednocipem

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Březen 8 21:22:25 CET 2005

Dne úterý, 8. března 2005 20:10 Martin Šaněk napsal(a):
> No a co se tyka vykonu repraku, tak prvotni myslenka byla kolem 10(!)
> W. Nebijte me, ja si to nevymyslel :-) Ne vazne, to jsem zatim

Pouzijete-li piezzo s rezonanční komůrkou (třeba od sireny) a budete ho na
rezonanci modulovat v řádu jednotek až pár desítek Hz, dostanete poměrně
hlasitý, chraplavý zvuk s velmi malou spotřebou. Ten by mohl být slyšet,
důležitá je snad jen úměra k otáčkám vrtule, nikoli stejný kmitočet. Takže by
stačilo jen snímat otáčky, převést na napětí, oscilátor s PWM se 7400 (či
cmos ekvivalentem) a do rezonance k piezzu cívku. Tu cívku samozřejmě naladit
na rezonanci s komůrkou, stejně tak kmitočet oscilátoru.

--

                        Jaroslav Lukesh