Re: Jak jednoduše ponížit napětí

Danhard danhard@volny.cz
Pátek Březen 4 15:55:01 CET 2005

V serii s vybojkou byva kondenzator, neni prorazeny ?

Danhard
---------------
Zdravím,
jsem začátečník a pokouším se opravit scaner HP.
Vše fungovalo pouze nesvítilo světlo na snímací liště.
Po troše laborování jsme zjistil, že odešli tranzistory a kondenzátor v napájení té zaživky.
Sehnal jsem náhradu. Ten nápajecí modul z 24V vytváři asi 600-1000V střídavý.
Odběr tohoto modulu je asi 300mA.

Problém je, že po pár sekundách se součástky (především ty tranzitory) šíleně zahřívají.
Tak mě napadlo, že se pokusím těch 24V snížit a nevím, jak?
Pomocí zenrovy diody seriově - 6V 5W se zase šíleně zahřívá ta dioda.

Díky za jakoukoliv pomoc.