Wolframovy vrtak

Rt jr@siliconbrain.biz
Středa Březen 2 16:05:01 CET 2005

> Jednak ho koupíte u Proxxonu, jednak je má v katalogu GES.
> U toho Proxonu je prodávají v sadách po dvou 0,6 s 0,8mm a 1 s 1,2mm. Matně
> si vzpomínám na cenu té sady cca 220kć (ale berte to s rezervou - mají ceník
> na www tak se u nich podívejte). V Ges prodávají kusovku za cca 150kč - taky
> jsou v ceníku na www.

Pozor na to. Ted (2 mesice zpet) jsem koupil 2 sady kopinatych vrtaku
Proxxon a vsechny byly zmetkove - excentricky brousene a pri pokusu o
vrtani se okamzite zlomily.
Tak jsem zacal pouzivat klasicke spiralove vrtaky od www.chemelek.cz a
maximalni spokojenost (Libore K. diky :-)). Navic jsou vyrazne levnejsi.

> Já koupil cca před 4-mi lety obě ty sady od Proxxonu. Zatím jsem nepřišel o
> jediný vrták a vrtají jak z praku. Dnes bych asi šel do GESu, kde si mohu
> vybrat jen vrtáky, které opravdu využiji (0,8 a 1mm).  A jak jsem psal
> otáčky používám cca 5000 - to u té Proxxon vrtačky ještě nehrčí ložiska tak,
> že se bojím, že se rozlítne :-((.

Nevim co mate vsichni proti Proxxonu :-). Mam Micromot 40 a FSB12/E,
vrtam radove desetitisice der do PCB mesicne a maximalni spokojenost.
Ovsem pro vrtani tvrdokovovymi vrtaky je treba pouzivat klestiny nebo,
pokud uz je upinate do sklicidla, tak ho casto cistit od prachu. Ten
dokaze sklicidlo neuveritelne rozvazit. A obcasna kapka oleje do loziska
vrtacky taky neni na skodu.
--
Rt