RE: Programátor PIC - schéma

Dusan Dolezal dolezal@zoner.com
Středa Březen 2 10:28:32 CET 2005

Ja mam tu starsi verzi programatoru od J.B., asi sice
http://www.bezstarosti.cz/elec/miniprog/miniprog.htm, provozuju to s
IC-Progem, vyhoda je, ze je to celkem bezne zapojeni (tzv. Tait style) a
kdyz jsem potreboval naprogramovat (tenkrat jeste pomerne novy) 16F88 a
IC-Prog ho neumel, tak jsem nasel na webu jiny software, ktery ho znal a
pritom podporoval tento typ programatoru. Takze muzu jenom doporucit.

Nejdriv jsem to ruzne valel po stole, ale pak jsem se dokopal dat to do
krabicky, ven jsem si vytahl akorat ICSP konektor a taky jsem do toho udelal
jednoduchy zdroj 5 a 12V a vyvedl je na bananky. Na vrch krabicky jsem dal
kolibkovy prepinac se tremi polohami, v neutralni poloze je odpojene Vpp a
Vdd pro programovani i napeti toho pomocneho zdroje, v jedne krajni poloze
se programovaci napeti pripoji (a rozsviti cervena LEDka :-), v druhe krajni
poloze se naopak pripoji 5V a 12V na ty bananky. Takze vzdycky prepnu
prepinac do 'programovaci' polohy, nasypu program, nasledne prepnu do druhe
krajni polohy a PIC se rozbehne. Takze se s tim docela dobre dela, pokud tam
neni neco s moc velkym odberem nebo s nejakymi dalsimi napetimi, tak
nepotrebuju dalsi zdroj pro aplikaci a jenom cvakam prepinacem. Puvodne jsem
k tomu jeste chtel udelat jeden modulek s ruznymi paticemi pro ruzne velke
PICy, ktery by se vrazil do toho ICSP konektoru a kde by se dali programovat
procesory primo, dokonce jsem si uz udelal tistak se vsemi moznymi sokly od
8 po 40, ale nakonec jsem to nedodelal, ono je skoro rychlejsi nastrkat
podle DS piny do kontaktniho pole, a navic mam pocit, ze u stejne velkych
pouzder se muze menit rozlozeni PINu (minimalne pin PGM, ktery by mel byt
pri programovani uzemnen, tam dost cestuje). A nebo se da pouzita finta J.B.
se ZIF patici, to se mi docela libi, viz
http://www.bezstarosti.cz/elec/picprog/picprog.htm.

Predtim jsem mel i JDM a na dvou pocitacich mi chodil bez problemu, ale je
fakt, ze 100% se na to spolehnout neda. Navic je zapojeny na COM a ten
clovek pri bastleni dost casto potrebuje na komunikaci mezi MCU a PC, takze
ta LPT varianta mi pripada lepsi (zvlast kdyz dnes je na desce tak maximalne
jeden COM).

Dusan Dolezal