OT: vydrz UPS

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Červen 30 13:14:28 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 30.6.2005:

> Jeste jsem chtel dodat, ze APC ma asi nejak divne delanou dobijeci
> logiku (prebiji) neb jsem vymenil cca nekolik desitek aku (z cca 6
> UPS behem 5 let) a vsechny byly "kulate", proste tak nejak nafoukle.

O tomhle mi ani nemluv, protoze je to asi 14 dni, co mi malem plamenem
shorela APC Back UPS 1400 VA. Byla asi 5 let stara, mozna trochu dele,
a uz jsem tam jednou pred asi dvema roky menil akumulator (zase za
originalni, samozrejme). No a pred temi nekolika dny rano v 10 vstanu
a slysim tu nejake takove hodne divne slabe pisknuti - nepravidelne
asi jednou za minutu az jednou za dve minuty. Porad jsem nevedel,
odkud to jde, az jsem se naklonil nad tento zalozni zdroj a citil
nejake dost velke teplo do xichtu. Sahnu na nej a malem jsem se
spalil, na povrchu zdroje byla teplota tak 60-70 stupnu. Nemohl jsem z
nej vydolovat tu nafouklou baterii, ani ne kvuli tomu, ze byla
nafoukla, ale neni zrovna lehka a palila jako cert. Vychladala
priblizne 6 hodin. Novou baterii jsem uz nekupoval, koupil jsem nove
zalozni zdroje - dva mensi, aby dalsi pruser nebyl tak citelny :-)

Jinak ta 1400 VA UPSka mi utahla v pohode server + pocitac + LCD +
nejake ty USB huby minimalne hodinu, celkovy odber cca 300W. Ted jsem
to oddelil a mam na server APC Smart UPS 420 VA a na pocitac + LCD +
nejake ty USB huby mam APC Smart UPS 650 VA. To v pohode staci, server
zere kolem 100W, pocitac + LCD + USB huby kolem 200W.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz