Zesilovac - mohl by fungovat?

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Červen 30 00:32:41 CEST 2005

Dne středa, 29. června 2005 22:43 Jiri Drozd <jirkonf@seznam.cz> napsal(a):
> prvni operak (komparator) porovnava privadeny signal s trojuhelnikovym
> signalem, na jeho vystupu by tedy mela byt pwm s frekvenci shodnou s tim
> trojuhelnikovym signalem. Dalsi dva komparatory budi koncove
> tranzistory. Ten delic ze 3 odporu je tam kvuli deadtime (aby se nestalo
> ze sepnou oba T zaras), horni a spodni budou stejne a prostredni bude
> maly, nastavi se jim rozdil mezi neivertujicimi vstupy tech dvou
> komparatoru a tim pujde nastavit i ten deadtime. Ten RC clanek na
> vystupu prvniho komparatoru ma za ukol trochu zaoblit hrany te pwm, aby
> [...]

Mate to vymyslene pekne, jini z toho delaji vedu. Zajimalo by mne ale, jak
zohlednite ten deadtime na vstupu? NEchci byt rypal, ale pokud to ma byt pro
hifi audio, tak je velky kumst udelat tridu D tak aby splnila bez odrenych
usi hifinormu. Ne-li, pak staci pwm zesilovac s 555.

Tridu D dela pro komercku TI (blbe se to chladi), National pro velke vykony
(viceobvodove reseni, modulator + "kalibrovany" spinac), Tripath pro hifisty
(neumerne drahe ke srovnatelnemu "analogu"), AD ma taky neco postarsiho
(budic) pro auta, Maxim si taky zkusil nejake drobecky. Nejdale zasli TI a
Tripath. TI umi nevyzarovat i bez vystupniho LC obvodu (to rikaji oni).

Delate-li zesilvoac na 12V co da vic nez 20W z mustku, doporucuji tridu H (G),
Philips na to dela primo nejaky svab co se ovesi kondama. To je totiz asi ten
bridged-bridge amplifier nekdy z 50/60 let po kterem jsem bezuspesne patral.

--

                        Jaroslav Lukesh