wi-fi zarizeni: ovislink vs. edimax

Honza jan.kuba@seznam.cz
Středa Červen 29 19:43:02 CEST 2005

Verze finmware 3.00I je v režimu klienta naprosto stabilní.( vlastni
zkusenost )  Co  se týče režimu AP je pravda, že občas zatuhne - stává
se to při slabém signálu protistanice. Pokud má spoj rezervu jede taky
OK. Dalsi problem u ovise je pri dlouhem sitovem kabelu ( nad cca 60 m )
- sice PC se tvari, ze je sit OK , ale ovis nereaguje.
Toho Edimaxe má kolega - jediný poznatek je, že   je  "tupejsi" nez
ovis. Jinak tento typ je malo rozsireny, takze s nim nejsou zkusenosti.
Co se tyce toho G / 54MBits, reálná rychlost bude stejne tak  poloviční.
I dosah oproti klasice B/11Mbits je podstatne horsi, a pokud nekdo z
klientu bude mit pouze B/11Mbits, cele to muze byt vyrazne pomalejsi,
nez kdyby byla vsechna zarizeni- klienti - pouze  B/11Mbits.
Ja bych asi sel do toho Ovise -  cena je super, zkusenosti mnoho /
flashe jako router, opakovac-neboli WDS mod. atd/ problemem muze byt
spatna moznost regulace vystupniho vykonu. I pri nejnizsim nastaveni je
vykon prilis velky a pri pouziti ziskovych / smerovych/ anten je to mimo
GP !
Honza