Senzor plynu?

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Středa Červen 29 08:46:10 CEST 2005

U "starych" plynovych kamen je  v troube klasicky termovoltaicky clanek tzn
hlida to teplo nikoliv podtlak.

Celou radu senzoru plynu dela http://www.figarosensor.com/gaslist.html
problem je s dostupnosti za rozumne peníze v CR. Něco ma v katalogu Conrad,
lae je to za Conrad ceny :-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of mjfox@centrum.cz
Sent: Wednesday, June 29, 2005 8:01 AM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: Re: Senzor plynu?

Mame doma taky plynovy sporak (neni uplne novy) a ten bezpecnostni ventil je
akorat u trouby, proste otocite, zmacknete, zapalite troubu a chvili drzite
ten cudlik. Jinak to hned zhasne - asi si to hlida nejaky podtlak a kdyz
zhasne plamen, tak se automaticky zavre ten ventil. U trouby je to celkem
logicky, pac je to uzavrenej prostor, kde by unikajici plyn vytvoril
vybusnou smes... u plotynek to neni az tak kriticky, pac plyn by se
rozptylil po mistnosti a tak je riziko vybuchu o neco mensi. Navic poznate
na prvni pohled, ze neco nehori (na rozdil od trouby).
Predpokladam, ze nove sporaky zas budou o neco dal ve vyvoji. Jinak co do
uniku plynu, ten nemusi byt zpusobeny jen zhasenim nektereho horaku, zrovna
predevcirem byl u nas revizak a "cuchackou" ohledal elektromer, pripojeni
sporaku i vsecky plotynky. Vsechno nam zaplatpambu tesni.

Jinak na peceni je lepsi elektricka trouba, na ty plynovy se to dost
pripaluje, takze kdyz uz tak bych koupil kombinovany. Na vareni je IMHO
lepsi zas ten plyn (hreje to hned a je to snad i levnejsi nez elektrika,
nema to setrvacnost, takze plotna pak neni dobu horka jako u elektriky...).
Jo a ohrat hrnicek mlika tam trva snad stejne dlouho jako v mikrovlnce... no
mozna o chlup dyl.

P.K.