RE: Odlévací hmota vhodná pro konektory ?

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Úterý Červen 28 07:13:16 CEST 2005

Kde se sezene ten odlevaci silikon - znacka,nazev???

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of Petr Simek
Sent: Tuesday, June 28, 2005 12:36 AM
To: HW-news
Subject: RE: Odlévací hmota vhodná pro konektory ?

On Mon, 27 Jun 2005, Pavel Kořenský wrote:

> 1. Z duralové kulatiny vysoustružím a vyfrézuju formu. Konektor nebude
> pochopitelně ve tvaru 90 stupňů jako originál, ale přímý. Bude to taková
> nádobka, která bude u dna profilovaná stejně jako originální konektor
> (to vyfrézuju) a tělo už bude normálně kulaté.
> 2. Do dna té "nádobky" vyvrtám tři dírky do kterých naklepnu piny z té
> lámací vidlice. Pokud bych "nádobku" udělal z mědi, tak by se tam ty
> piny daly i naletovat. Výsledkem bude "nádobka" které ze dna rostou tři
> piny.

Uz si nepamatuju zacatek, ale jestli tohle vsechno delate pro ziskani
jednoho kusu konektoru, tak mi to prijde znacne pracne. Pro vyrobu serie
bych to pochopil.

> 5. Nádobka se naplní nějakou licí hmotou. Klasické epoxy se mi moc
> nelíbí, protože hrozně dlouho tvrdne. Představoval jsem si spíš nějakou
> moderní hmotu, co je tuhá za pár desítek minut.

Ja jsem ten postup se silikonem pouzil u jednoho motoru ktery mel na sobe
zasuvku s klicem a v ni 4ks "pinu" ktere vypadaly jako konce bananku.

Ostipal jsem umelou hmotu ze 4 zdirek, naletoval zdirky na kabel a
nasadil je na ty bananky tak aby se to nikde nedotykalo. Pak jsem si z
papiru vystrihal jakousi formu kterou jsem dal na ten motor a oblepil to
paskou. Do toho jsme nalil zalevaci silikon ktery se pouziva napr na
vyrobu odlevacich forem. Nepouzil jsem zadny separator. Po zatuhnuti jsem
roztrhal tu papirovou formu, chytil za to a normalne jsem to vyskubnul.
Pak jsem zacistil otrepy a vycistil tu zasuvku v motoru. On ten silikon
neni jako epoxy - epoxy zatece a zasvini uplne vsechno, ten silikon
uz poradne nevleze do skvirek pod milimetr.

> Celek by měl být funkční a snad by mohl i slušně vypadat.

Vysledny konektor sice neni vystavni, ale zato velice presne pasuje.