Chlorid zelezity znovu (Simone Cihelniku?)

hwnewskonference hwnewskonference@seznam.cz
Pondělí Červen 27 21:41:24 CEST 2005

Jasne. Autor se pustil na tenky led. Zadne zelezo se samozrejme medi za
techto podminek nevylucuje :)
Ony kaly, to je presne, jak popsal pan Hanzal. Ve smesi klesa kyselost a
zelezite ionty tvori postupne hydroxokomplexy, ktere se pomalu rozkladaji na
hydratovany oxid zelezity. Ten vidite jako onen nevabny rezavy povlak nebo
srazeninu. Deju, ktere probihaju je paralelne vice.

Hezky den, Simon Cihelnik

Ta rovnice leptani asi nebude uplne spravna. Podle clanku - kdyz dam do
pouzite smesi zelezny hrebik, potahne se mi medi, kdyz tam dam medeny,
potahne se mi zelezem. A kdyz ho tam necham dost dlouho, budou se mi
stridat vrstvy zeleza a medi?
Spis to bude neco jako:
Cu + 2FeCl3 -> CuCl2 + 2FeCl2
12FeCl2 + 3O2 -> 2Fe2O3 + 8FeCl3