OT: Ceska Televize a poplatky

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Pondělí Červen 27 13:18:42 CEST 2005

Napadaji me pojmy, jako vyklad zakona a vymahatelnost jeho dodrzovani... ja si to vykladam tak, ze kdyz je koukam na televizi (kterou chytam na antenu, pripadne i kdybych prijimal TV pres internet, ale nevim, jak to v praxi funguje...), tak musim platit TV poplatek. Na druhou stranu, kdyz ho platit nebudu a nebudu ani prihlaseny jako poplatnik, tak mi stejne nikdo nic neudela (bohuzel nebo bohudik?).

Kdyz budu mit ve sklepe odlozenou televizi, kterou nepouzivam a zadnou jinou nemam - musim platit TV poplatek? Podle zdraveho rozumu ne. Podle zakona asi jo. Kdyz dejme tomu nekomu koupim televizi (sam zadnou nemam) a nez mu ji dam dejme tomu k Vanocum, budu ji mit uskladnenou u sebe v byte (treba mesic), musi za ten mesic platit poplatek? Podle z.r. asi ne, podle zakona asi jo.

Kdyz ale poplatek platit nebudu (a zaroven nebudu prihlaseny jako poplatnik), tak me stejne nikdo neodsoudi. Tak to u nas funguje, zadny ozbrojeny komando mi nemuze jen tak vtrhnout do bytu a kontrolovat, jesi mam televizi.

P.K.