OT pri patku: branne cviceni

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Červen 25 17:36:43 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 24.6.2005:

> Fakt nechapu , co mate proti tomu, aby si deti vyzkouseli nasazovani
> a pouzivani plynove masky. Mnozi ji videli mozna poprve v zivote.
> Tyt se to muze hodit! Nemyslim kvuli valceni, ale kazdou chvili
> slysim, jak nekde v nake chemicce neco buchne atd. Nebo az se
> prevrati nekde cisterna s HCL ....to muze bejt mazec...

Mas tu masku a vsechny potrebne filtry doma, resp. nosis je s sebou
kudy chodis? Ne? Tak mi prosim rekni jeden rozumny duvod, na co ti je,
ze umis nasazovat plynovou masku. Az nekde pojedes a pred tebou se
prevrati cisterna s HCL, tak si jako myslis, ze z te cisterny zaroven
budou litat po okoli plynove masky? Nebo snad kolem chemicky jsou na
plote rozvesene plynove masky?

> Ja vim, asi moc katastroficky scenare, nicmene opravdu neni na
> skodu, kdyz si to zkusi. Kde taky jinde ze? Vojna uz neni....

Podle meho nazoru je zcela zbytecne ucit se nasazovat plynovou masku,
kdyz ji nemas doma, stejne jako se ucit strilet z kulometu, kdyz ho
nemas doma.

Za rozumne povazuji naucit se ruzne ozivovaci prace, ktere mohou
zachranit zivot, ovsem take s dulezitymi informacemi o ochrane pred
AIDS, elektrickym proudem atd. Neni jiste ucelem se pri zachrane
zivota nekoho jineho jeste sam nakazit nevylecitelnou nemoci nebo se
zabit elektrickym proudem. Zrovna take povazuji za rozumne se naucit
plavat, pouzivat spravny a spravne hasici pristroj nebo treba deku,
vodu, vypinat jistice, rozepinat/prerezavat bezpecnostni pasy v aute,
vybouchavat okenka... Ale nasazovat plynovou masku a pretlakovy oblek,
to je na dve veci...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem