termistor ve vinuti motoru

PčolaS_KBC autrinpcola@kbc.sk
Čtvrtek Červen 23 14:25:54 CEST 2005

Nove motory mozu mat pracovnu teplotu aj 120 C. Takze to este mohlo byt v
poriadku.
     PcolaS.

----- Original Message -----
From: <mjfox@centrum.cz>
To: "hw-list" <hw-list@hw.cz>
Sent: Thursday, June 23, 2005 2:20 PM
Subject: termistor ve vinuti motoru

Nevedel by nekdo, jaka je charakteristika PTC termistoru, co byva ve vinuti
3f motoru? Mame motor, kde je PTC termistor, za studena ma asi 270ohmu,
motor je napajeny z frekvencniho menice ABB, termistor je zapojeny do
analogoveho vstupu toho menice podle manualu (analogovy vystup napaji
termistor 1,6mA, paralelne je pripojeny analogovy vstup, ktery snima napeti,
jediny rozdil je v tom, ze v tom manualu je to na obrazku zapojene
4-vodicove a ja to mam jen 2-vodicove).

Cca 0-1,5kohmu ma byt normalni stav, 4kohmy "zvysena teplota", ale nevim,
kolik stupnu je ta zvysena teplota... V jednu chvili byl motor pretezovany,
trosku se roztopil tak, ze na nem nesla pomalu udrzet ruka, ale frekvencni
menic meril porad cca 300-400 ohmu.
Pri pokusnem odpojeni termistoru zahlasi "motor overtemp" - celkem logicky,
pac napeti vyleti nahoru.

Predem diky za rady.

P.K.