Uzemnit stozar k antene?

Jan Kral kral@fortech.cz
Úterý Červen 21 07:35:54 CEST 2005

I bleskojistka :-))

Ale vazne: mame vysilac internetu na tovarnim komine vysokem 85m, ktery dostal primy zasah blesku. Cela elektronika je v plechovem rozvadeci, dovnitr jdou antenni svody a 220V. Odnesla to tenkrat pouze UPSka. Vubec jsem to nechapal, zvlast, kdyz jsem videl fotku toho blesku, ktery byl rozdeleny do dvou vyboju, z cehoz ten silnejsi sel do kovove konstrukce ochozu o jedno patro niz. Ten slabsi sel do vrcholu kominu, kde je ten vysilac.
Na druhe lokalite byla bourka take, jen nevim jestli dostal komin taky bleskem, tam elektronika uvnitr prestala fungovat (byt ledkama to vypadalo, ze to nejak zije) a nereagovala ani na bezne pokusy o vypnuti a zapnuti. Po vymene a zapnuti za nekolik dnu na stole to fungovalo naprosto normalne :-)) - kdyby mi to nekdo vypravel, neveril bych.

JK