Uzemnit stozar k antene?

Radek a Petra Vickovi rvicek@quick.cz
Pondělí Červen 20 20:53:33 CEST 2005

zatim tuk tuk tuk musim zaklepat jsem nic nekoupil a tak na vlastni kuzi nic
nevim, ale bleskojistka je tam ne kvuli blesku (proti tomu nepomuze nic),
ale spis kvuli staticke elektrine a podobnym svinstvum. To jsem naopak zazil
- sla bourka (ale jeste nezacla) a najednou slysim praskani z mista kde mam
vysilacky - jen tim jak byl vzduch nasycen elektrinou tak to stacilo aby to
tam nekde v radiu srselo - nastesti nic neodeslo. Bleskojistky ale
nepouzivam - pokud nevysilam mam anteny odpojene.

RadekCX

  _____

From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Vladimír Anděl
Sent: Monday, June 20, 2005 8:44 PM
To: HW-news
Subject: Re: Uzemnit stozar k antene?

Stejne nechapu jak muze to zarizeni prezit, i s tou bleskojistkou. Pri te
rychlosti razove vlny se na indukcnosti uzemnovaciho dratu (a na odporu
uzemeni) objevi mozna i pres 100 KV. Bleskojistka sice zkratuje vnitrni
vodic koaxialu se stinenim, ale kolik je na tom stineni? Jake proudy se
uzaviraji pres pripojeny pocitac (kolik ma na sve kostre proti zemi) a jake
proudy tecou mezi pocitacem a tim, co je s nim spojene? Obdivuju ze to
neodejde vsechno. Ne pri indukovanem napeti kdyz praskne do sousedovic
baraku, ale kdyz praskne primo do te anteny ...
Andel