Databaze v MCU

Radek a Petra Vickovi rvicek@quick.cz
Pondělí Červen 20 20:48:48 CEST 2005

Musite si take rozmyslet zda a pokud jo kolik a jak casto se bude do DB
pridavat.

Jako inspiraci Vam muzu zhruba priblizit jak se k datum chova velke SQL od
Sybase. Data jsou organizovana po blocich (strankach) standardne 2kB, ktere
maji nejaky fill faktor tedy jak maji byt zhruba zaplneny. Kazdy blok ma ma
na zacatku a na konci odkaz na navazujici clanek retezu. Pokud se pridava a
vejdete se do tech 2kB nic se nedeje a jen se aktualizuje index (primarni
klic je ten podle ktereho je tabulka fyzicky setridena takze ten neni treba)
pokud prelezete ty 2kB tak se zvedne rezie systemu nebot je nutne vytvorit
dalsi stranku (rozpojit retez), ktera se zapise na konec DB device a napojit
odkazy na zacatci a koncich. Take samozrejme prelejt data aby vznikly tri
vyvazene stranky se zaplnenim pod fill faktorem.
Pokud vyhledavate podle primarniho klice skacete jen po zacatcich stranek a
pulite intervaly.

Snad jsem Vas trochu inspiroval.

RadekCX