Travex

Sula Milos milos.sula@musumperk.cz
Pondělí Červen 20 12:06:56 CEST 2005

No co ja vim tak se drive pouzival cisty chloristan sodny, pak se to ale
snad kvuli bezpecnosti nahradilo chlorecnanem... Ale fakt uz nevim.
Faktem je ze tech utrhanych ruk bylo hodne a co si pamatuju ja, tak to
dovedlo hodne velky divy bez jakychkoliv uprav. Nacpanou zeleznou trubku
to roztrhlo uplne v pohode.

Milos

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of peterm
Sent: Monday, June 20, 2005 11:49 AM
To: hw-list@hw.cz
Subject: Travex

Reci o vybusnosti Travexu su sci-fi.Mam s nim svoje skusenosti.Travex sa
skladal z bielych krystalkov NaCl (chlorid sodny - kuchynska sol)
velkych asi 05-1 mm a mensich zltych NaClO3 (Chlorecnan sodny).V tejto
zmesi dokazal akurat nicit plevel medzi kolajami na zeleznici.Ked sa
preosial cez vhodne sitko, tak pod sitkom zostal o nieco
koncentrovanejsi chlorecnan sodny,s ktorym uz mohol cukor rychlejsie
horiet a v pripade sikovnejsej konstrukcie i vyprodukovat cosi ako
vybuch.Realne je jeho pouzitie na nacucanie parezu,ktory po vyschnuti
mohol ochotnejsie tliet.Konstruovali sme raketove motorky tak,ze sme
nechali nacucat novinovy papier,stocili ho do valceka a omotali viac
vrstvami lepiacej pasky.Vtedy to vyvinulo i urcity tah v smere osi
valceka.