Manchester for X51

Martin Tomasek mtd@centrum.cz
Pondělí Červen 20 11:43:46 CEST 2005

On Mon, Jun 20, 2005 at 05:53:39AM +0200, Martin Záruba wrote:
> Mam pocit, ze uplne stejne to delal ZX-Spectrum. Kdysi jsem ten program
> predelaval na 4nasobnou rychlost a s civkovym magnetakem s rychlosti 19 to
> chodilo dobre.

spectrum (tusim rutina ld-bytes v rom) fungovala tak, ze mela 3 ruzne
frekvence -- nula, jednicka a leader. nula byla 2x vys nez jednicka,
leader byl nekde mezi nimi.

algoritmus byl takovy, ze se nejdriv hledala leader frekvence. kdyz se
nasla, ukazaly se pruhy v borderu. z tohohle stavu se prvni sekundu dalo
dostat, takze rutina znovu zacla cekat na leader. po te sekunde z ni slo
odejit i jinym smerem -- prisel sync puls (tusim nulovy bit) -- a zaclo
nahravani dat. no a pak se nahravalo, hodnoty bitu presne podle
frekvence pulsu.

mam jeste nekde svuj program pro pc, co cte spektracke pasky (s docela
velkou toleranci vuci poskozeni zaznamu) a sype vystup do tap souboru
pro emulator. :-)

--
Martin Tomasek, mtd@centrum.cz
BOFH excuse #40: