Re: jaky procesor

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Pondělí Červen 20 10:24:08 CEST 2005

< Tak teď už je mi to jasné. Mrkněte na
< http://web.quick.cz/reci/Elektronika/TelegrafKlic/TelegrafKlic.html a
< napište.

Díky za návrh.

Ten první bug od ok2tej je kombajn, který toho umí spoustu, ale mnoho věcí se při vysílání z malého transceiveru na krátkých vlnách vůbec nepoužije. Například regulace poměru tečka/čárka/mezera se používá pro vysílání většími výkony, kde se tímto nastavením kompenzují zpoždění přepínání z příjmu na vysílání, když se přepíná řetězec relátek. Je totiž velmi pohodlné, pokud lze poslouchat mezi vlastními značkami. Druhá strana může například dát najevo vysíláním teček, že Vás chce přerušit. Provoz takového zařízení bývá ale pořádně hlučný :-) Já jsem spíš mířil ke konstrukci trošku složitější než opět od ok2tej, http://ok2tej.senga.cz/microbug/microbug.html .

V sobotu jsem navrhnul plošňák k mému prototypu, viz http://www.kufr.cz/~ok1iak/download/ham/touchbug/ Takže abych si procvičil práci se SMD, tak tuhle verzi i postavím, třeba ji pak někomu věnuji. Ale rád se pustím i do druhé verze bez zbytečného balastu okolo procesoru. Použitý firmware jsem nepsal a nemám od něj zdrojové kódy. Pastička se ovládá dvěma pomocnými tlačítky, v mém provedení opět kapacitními ploškami, takže je to celé opravdu bezkontaktní. Při držení jednoho se levým pádlem zrychluje a pravým zpomaluje rychlost klíčování. Druhým tlačítkem se buď odstartuje odeslání paměti, nebo při držení tlačítka se paměť nahrává. Má smysl možná přidat ještě jedno či dvě tlačítka pro další paměti a přidání tlačítka pro zapnutí a vypnutí příposlechu.

Celou konstrukci plánuju uzavřít tavným lepidlem mezi dvě desky kuprexitu. Vnější strany budou nést kapacitní snímací plošky, vnitřek jedné strany ponese součásky. Celé to bude opřichyceno buď šroubky, nebo suchým zipem k jedné straně mrňavého telegrafního transceiveru.

Je vidět, že Vás to zaujalo :-) Rozhodně jsem zvědavý na kód snímání dotyku kapacitní plošky.

Vojta Bubník

http://www.listicka.cz