Navrh plosneho spoje

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Čtvrtek Červen 16 20:42:36 CEST 2005

Kdyz jsem za bolseviku delal v jistem vyvojovem ustavu ruzne udelatka pro
zeleznicni opravny, sedel na generalnim reditelstvi jeden blb, ktery si o
elektronice snad i neco precet a jedine jeho kriterium bylo, ze spoje na
tistaku musi jit pod pravym uhlem (nebral ani 45 st.). Taky kdyz jsme tehdy
delali prvni baterkarnu (pri mereni kapacity se clanky po dosazeni 1 V
odpojuji, bylo tam 96 clanku v serii a proud 50 A) delal strasne dusno ze
stykace jsou nemoderni prvky a ze clanky mame spinat tyristorama :-)))
Pochopitelne ucel sveti prostredky. Nekde je potreba prehlednost, jinde jsou
dulezita VF hlediska, nebo rozlozeni soucastek a tvar spoju pro velke
proudy.... Jen nechapu kdo a cim kreslil desky na teslacka radia a televize.
Ty tvary byly tak dokonale sisate /kulate, ze to bylo az umelecke dilo.
Andel

----- Original Message -----
From: <petr.pizla@centrum.cz>
To: "hw-list" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, June 16, 2005 2:25 PM
Subject: Navrh plosneho spoje

Chci se zeptat pritomnych elektroniku i estetiku: od sveho mladi navhuji
plosne spoje. Vzdy sem se snazil, aby soucastky i spoje byly rovnomerne
rozmisteny a hlavne aby byly v pravouhle souradne soustave. Pred chvili jsem
se kouknul na http://www.hw.cz/products/lcdterminal/index.html a jen
koukam... :-).

Asi jsem zaspal dobu a spoje a soucastky v nasobcich uhlu 45st uz neleti,
nebo ten vyvojar je skrytej umelec-futurista...

Vam se libi takove spoje? Umi to nejaky autorouter + autoplacer?

PS. nechci vyvolavat FLAME, ale uvidime...

--
PP