Rizeni krokovych motorku

POST - Nuslj1 nuslj1@post.cz
Čtvrtek Červen 16 17:52:49 CEST 2005

> Co tim vubec kroutis, ze nepotrebujes to drzeni?

Pro pohyb různých barevných zrcátek ve světelných efektech, popř. otáčení
kola s barvami a tak... je to pro úpravu obyčejných světelných efektů na
efekty řízené DMX 512.

Pro rychlý pohyb je potřeba větší výkon pro překonání setrvačné energie, při
zafixované už ten výkon není tolik potřeba a někde vůbec.
(možná i při rychlém pohybu, když se mezi kroky bude odpojovat napájení,
mohl by být pohyb plynulejši...)

Podle schématu
http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/stepper/control2/connect.html, když motorek
z disketovky připojím na těch 12 V, tak je po pár minutách úplně vařicí, (ať
jde o motorek z HD či LD). Tak jsem usuzoval, že to maj třeba nějak SW
vyřešené. Akorát jsem nikde nenašel tuto problematiku detailněji řešenou.

Jarda