RC elektrolet

Jirka zaloha@volny.cz
Čtvrtek Červen 16 15:26:41 CEST 2005

Pavel Novotný napsal(a):
> Kdyz uz tu tak modelarime tak se zeptam :-)
>
> Proc elektrolet a ne spalovaci motor ma to nejake vyhody ?
>
> Poslední dobou si také rikam, ze na pevnem kridle neco bude a tak se také
> poohlizim po necem co by doplnilo mou vrtulnikovou letku a k cemu bych
> uplatnil svou RC MC-22.
> Bohuzel nemam cas na to abych vzal fotografii + "otypku dreva" a zacal
> stavet, schanim tedy nejakou vhodnou stavebnici, ale rad bych něco svizneho
> co by ladilo s mim krovinorezen (15cmm 2.8 kone).
> 100k za Jet fakt neee :-)

> [...]

To velmi zalezi na osobnim vkusu. Ja jsem taky kdysi davno znal bud
vetrone nebo "cudaky" a vzpominam na sveho otce, ktery jako nestor a
patron ceske modelariny jeste stacil primo "u pramene" zazit pocatky
elektropohonu. Tehdy jsme si rikali, ze jednou to snad bude pouzitelne...

Dneska je elektropohon plne srovnatelny, ne-li v nekterych (technickych)
parametrech lepsi. Co se srovnat neda, je komfort pouzivani. Uz bych se
nechtel vracet k neustale zaolejovanemu modelu, potizim se startem,
tisicem kramu vlacenych s sebou....atd. Nehlede na mozne zvasty
nekterych okolobydlicich, kterym zvuk modelarskeho motoru jaxi
"nelahodi" atd....

Jelikoz mi s vekem nejak nechybi ramus spalovaku, dokazu to ozelet a
vychutnat si vsechny kvality elektriky. Jiste, porad jeste se mi stane,
ze slysim spalovak (hlavne treba brumlani ctyrtaktu) a rikam si "to je
zradlo".... Nestoji mi to ale za ty problemy, chci u modelariny relaxovat.

--
Jirka