proudovy chranic a impulzni zdroje

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Středa Červen 15 12:42:53 CEST 2005

IMHO proudovy naraz pri zapnuti (20A) by nemel vybavovat chranic (pac je to proud mezi L - N). Ta proudova spicka je dana elytem za vstupnim usmernovacem spinaneho zdroje. Co vadi jsou odrusovaci kondenzatory mezi L - PE a N - PE. Ale to asi nepisu zadnou novinku.

Nejspis zadne reseni, jak z toho ven, nebude z elektrikarskeho hlediska spravne, pac kdyz nepripojite PE toho zdroje, tak pak sice nebude vybavovat chranic, ale to zarizeni pak nebude bezpecne. Jedine ze by melo tridu ochrany II. (neboli dvojitou izolaci), ale to asi mit nebude --> to by nemelo tu PE svorku. Druhe reseni - vymena kondiku za mensi (nebo rovnou za zadne) je zase zasah do typoveho zapojeni a znamena ztratu zaruky u vyrobce.

Vlastne zrovna me napadlo, co by mohlo fungovat --> oddelovaci transformator pred tim spinanym zdrojem. Tim se vsechen proud z L bude vracet pres primarni vinuti oddelovaciho trafa do N (takze nebude zadny proud unikat do PE a chranic nebude vybavovat).

P.K.