Zero cross detektor ?

Martin Tomasek mtd@centrum.cz
Úterý Červen 14 15:36:28 CEST 2005

On Tue, Jun 14, 2005 at 12:25:13PM +0200, Jan Matejka wrote:
> Nebo vyuzit nejaky operacni zesilovac s malou spotrebou (dostupny TLC271 ma
> pri 5V a low bias udavanou spotrebu 10uA), pouzity jako komparator, ktery by
> pres kondezator a odpor (casovaci clanek cca 100us) budil  antiparalelne
> zapojene optocleny kratce blikajici. Takto by se dalo obejit i bez toho
> kondenzatoroveho transformatoru pouze s napajenim pres ten velky odpor.

no pro me byl vzdycky problem s tim velkym odporem, protoze se vzdycky
dimenzoval na docela velke vykony. pokud tam bude az takhle maly proud,
nebude to tak hrozne.

moje reseni bylo prasacky zapojit klasickou 13V zenerku jako
stabilizator pres velky odpor a z te zenerky pres odpor napajet ledku z
optronu.
je to levne, akorat se na tom odporu vyzari asi watt.

--
Martin Tomasek, mtd@centrum.cz
BOFH excuse #413: