Meranie vnutorneho odporu baterii (NiMH,NiCd)

dasl@tchibo.cz dasl@tchibo.cz
Úterý Červen 14 11:36:42 CEST 2005

Zkuste se podivat na www.zajic.cz, je tam jedna stavebnice na
mereni vnitrniho odporu LiOn clanku, mozna by Vam p. Zajic odpovedel na
pripdany dotaz nejake podrobnosti.

David Slosarek

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Jozo
Sent: Tuesday, June 14, 2005 9:15 AM
To: HW-news
Subject: Meranie vnutorneho odporu baterii (NiMH,NiCd)

Zdravim,
mam NiMH, u ktorych vyrobca udava vnutorny odpor 20mOhm. Urobil som im
par cyklov, ale stale sa mi zda, ze ta hodnota je prudko nadsadena. Ked
to zatazim povedzme 4A, na 5-tich clankoch mam pokles cez 1V. Podla
teoretickych predpokladov, by som cakal aspon o polovicu menej. Naproti
tomu u starych NiCd mi to poklesne o 100 -200 mV, hoci maju pisany odpor

19mOhm, cize skoro taky isty.

Pozna niekto metodiku, akou sa meria odpor bateriek, aby som vedel
povedat, ci zodpovedaju technickemu popisu?

jozo.