Nepajiva maska a servisni potisk

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Červen 13 20:21:20 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 13.6.2005:

> Ja si delam filmy na domaci vyrobu vzorku DPS v DTP studiu. Zkousel
> jsem pouzit filmy z DTP jako podklad pro seriovou vyrobu, ale nesedi
> mi vrtacka (chyba odhadem 0,2 az 0,3mm a plose A5)

Tak zkus vymenit DTP a nebo to reklamovat. Asi bych se zeptal na
presnost, s jakou delaji, a pak bych videl. Ja jsem v DTP nechal na
osvitce delat jen jednu zkusebni matrici, kdyz jsem doladoval
technologii, abych mel nejake porovnani... Ale tam mi neslo o presnou
velikost, nemeril jsem to po nich.

> Kdyz jsem stejnou zakazku DSP nechal udelat vcetne filmu z
> fotoplotru bylo vse v poradku.

No to by take bylo smutne, kdyby to fotoplotter spatne namaloval, to
by za nej asi vyrobci plosnaku nedavali takove silene prachy - pritom
je to vpodstate jen kus laserovky :-)

> Z laserove tiskarny (mam HP5L)je tisk na folii malo syty a na slabe
> spoje nepouzitelny.

A na jaky material tisknes? Problem u normalnich tiskaren je s krytim,
ovsem cast problemu je v tech foliich. Ty bezne folie, to jsou
normalni projekcni folie, na ty to moc nekryje, ani na tom nejak
nezalezi. Na takove projekcni folii ti v podstate nebude kryt zadna
tiskarna, at bude folie sebedrazsi. Je tam totiz problem v tom, ze
potisk ma diry, tj. neni proste jen svetlejsi, ale je v nem proste
pruhledna dirka. To uz je lepsi i ten pauzak...

Ja mam blbou laserovou tiskarnu pro vyrobu matric, je to barevna
laserovka HP Color LaserJet 4600. Kryti stoji za prd. Moje davna
drivejsi HP LaserJet 2100 byla daleko lepsi na kryti, to byl opravdu
super toner proti tehle barevne. Mam take inkoustovku a na inkoustovou
folii to take neni uplne ono.

Vyzkousel jsem mnoho folii a vseho mozneho, v podstate testuji stale.
A delam v pohode matrice na te pitome laserovce. Klidne i na pauzak,
kdyz nepotrebuji zase az takovou presnost, i to jsem zkousel a vyslo
to bez problemu. Ale tak nejak, co jsem zatim mel v ruce, tak velmi
dobre vysledky lze dosahnout se specialni laserovou folii od Conrada:

519545 - LASERFOLIE 5-ER PACK 0.1 - 457 Kc
519570 - LASERFOLIE 10-ER PACK 0.1 - 595 Kc

Je to takova matna folie. Prodava se k ni toto:

528017 - TONERVERDICHTER PUMPSPRUHFLASCHE 200 ML - 350 Kc

To je takovy sprej, co se na to nastrika a ono to vylepsi parametry.
Nikoliv viditelne na predloze, ale potom na tom vysledku mozna ano :-)

Co jsem nekde cetl, tak pry pomaha i nechat pauzak v parach acetonu a
pry se to take zlepsi. Zkousel jsem to, ale bohuzel ja jsem mel dobre
vysledky i bez acetonu, takze nemohu potvrdit ani vyvratit :-)

Jinak pro inkoustovky jsou take specialni folie a dokonce i software
pro kvalitni RIP (dodaval jsem oboji i s prislusnou tiskarnou svemu
zakaznikovi) a to pak vyleze tak cerne, jako je to z osvitky. Ale cena
tohoto kompletu neni uplne na domaci pouziti.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz