OT: Re: Merice rychlosti u dopravnich znacek

Pavel pavel_t@centrum.cz
Sobota Červen 11 14:02:51 CEST 2005

> tak me napada mam opel kadet gsi a tam je to reseno LCD ukazately .

Takze mate motor C20NE nebo 20SEx, ze?

> Misto rychlomeru mam jen cislo misto teplomeru takovy ukazatel na
> dilky . je to pekna kravina protoze pomerne velke rozmezi teplot je v
> ramci 3 dilku a i ted v lete kdyz jedu z kopce bez plynu to vzdy
> klesne jak kdyby byl motor studeny :) ale vypada to zajimave ale

Taky z takovych pristroju jsem velmi "nadseny", ale Vam bych doporucil
vymenit termostat (i s tesenim) a zaroven chladici kapalinu, termostat
stoji cca 250 - 500kc podle vyrobce a obchodnika, kapalinu pocitejte
zhruba totez. Kapalina starne a stava se kyselou... Je tedy dobre ji
jednou za 3 - 6let vymenit.
Krome toho tyto motory maji vylozene "krasne a inteligentne" vyresene
pripojeni kabelu k cidlu na motoru, najdete ho na hlave vedle krytu
rozvodoveho remenu, pak pochopite proc toto tak "chvalim"...

> ukazatel ujetych km je to klasicke "pocitadlo" takze asi na tom
> bowdenu je nejakej motorek ktery budi tu dalsi elektroniku nebo jak .

Ne, nekde nejspise v prevodovce ale zrovna u Kadetta si tim nejsem jist,
je snimac na optickem principu a z nej jdou pulzy pro pristrojovou desku
a pripadne pro pocitac (spotreba atd.) je-li ve vybave. Pristrojovku
jsem mel kdysi rozebranou ale uz si nevzpominam jak bylo reseno
pocitadlo km, tusim ze maly motorek s prevody buzeny podle impulzu ze
snimace.

No pokud se nepletu tak oboji je spravne, stare znacky typu XXX-11-11
se stale nazyvaji SPZ a nove typu 1X1-11-11 jsou registracni cisla.

Pavel