Merice rychlosti u dopravnich znacek

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pátek Červen 10 19:02:44 CEST 2005

P> Bovden je spolecny, je to pevny prevod. Vse vyjma rychlomeru je pevne
P> pres prevody spojeno s koly. Chybu tam zanasi jednak pneumatiky
P> (nevhodny rozmer ale i stav) a ta se projevi jak na rychlomeru tak i na
P> pocitatadle km. Ale prenos z bowdenu na rucicku rychlomeru neni pevny a
P> zde vznika chyba rychlosti.

Pocitadlo je spojeno na pevno, takze ho ovlivnuje pouze prumer
pneumatik.
Rucicka rychlomeru je nahanena tak, ze se otaci kotouc z permanentniho
magnetu ve vodive kleci a snazi se ji s sebou strhavat. Jak je
nastavena vratna pruzinka je ve hvezdach a tim je ukazovana rychlost
libovolne kalibrovatelna proti otaceni bovdenu.

P> Nejen v SR, pouziva se to i v CR, napr. v tunelu Mrazovka v Praze se tim
P> verejne chlubi (nevim, prilis rychle jsem tam nejel a fotka mi zatim
P> neprisla...), akorat to pry je nekolik stacionarnich kamer v nekolika
P> usecich po cele delce tunelu. Vyhodnocovaci system nejakym zkusobem
P> rozpozna z obrazu auto a pak z casu prujezdu spocte prumernou rychlost.

Kamery jsou napojene na zarizeni ktere umi cist SPZ (pardon,
_registracni_ znacky).

Tomas