OT Kapalne helium (Magneticka rezonance (volna mista na tabore))

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Pátek Červen 10 13:13:35 CEST 2005

Helium je mrcha a draha. Na pokusy je lepsi dusik, ktery je pry i docela
laciny. Obycejna termoska by ho mela udrzet. Nebo se da taky prechovavat v
polystyrenovych nadobach.

Ale bacha na nej, je zradny jednou veci: mel by se uchovavat v nadobach
necim zakrytych, aby k nemu nemohl vzduch, nebot se v nem ma tendenci
rozpoustet kyslik, a kapalny kyslik, i kdyz rozredeny dusikem, ma tendenci
zapalovat veci a nekdy i vybuchovat pri styku s organikou.

Smesi kapalneho kysliku a organickych latek maji vlastnosti trhavin a
jsou zname (tedy spis nezname) pod nazvem "oxyliquity".