Magneticka rezonance (vody) [Re: Volna mista v oddiluelektronikyna tabore]

Snail Instruments snail@iol.cz
Pátek Červen 10 10:06:57 CEST 2005

>Mimochodem nevi nekdo z pritomnych, kde a za kolik je dostupna D2O
>a jestli na to neni potreba nejake povoleni?
>(nekde jsem to kdysi videl, prodavali to po desitkach ml jako
>rozpoustedlo pro NMR)
>
>Bylo by totiz mozne ji smichat s normalni vodou (nebo potopit i s lahvickou)
>a pak by to melo byt na FT velmi zretelne videt.

Ovsem nelze vyloucit, ze spin protonu a neutronu v jadre deuteria se
nevzajem vykompenzuje a takovy atom nebude poskytovat zadnou odezvu v NMR.
Coz by mimochodem ucinilo D2O velmi atraktivni pro pouziti jako
rozpoustedlo v NMR.

J. Hanzal