Magneticka rezonance (vody) [Re: Volna mista v oddiluelektronikyna tabore]

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pátek Červen 10 10:00:42 CEST 2005

> Buzenim z 12V zdroje se srovnaji osy protonu a po vypnuti dokmitavaji,
> pricemz frekvence toho dokmitavani je dana okamzitym mg.polem, coz je
> v tomto pripade magneticke pole maticky zeme. Alespon ja to tak
> pochopil.

No, jak jsem to pochopil ja, tak osy nukleonu maji byt srovnany uz
pred tim impulzem -- ten je vychyli, ale srovnat uz je nemusi
stihnout (skoro bych rekl, ze u impulznich NMR k tomu rozhodne nema
stihnout dojit, kdyz je impulz tak kratky). V tomto modelu je ma tedy
srovnavat pole Zeme (cemuz se teda divim a zasnu) a 12V pulz je
nakratko rozhodi.

Taky jsem si rikal, zda by nestacilo pole z jedne civky -- napr.
dlouhym impulzem narovnat a kratkym opacne polarity rozhodit. Ale asi
ne. Zas by mi to moc nehralo se selskou analogii s napjatou strunou
:-))).

Pokusum zdar, MP

p.s.: o beda, az se ozve nejaky odbornik :)