ovladani varice

Honza jan.kuba@seznam.cz
Čtvrtek Červen 9 14:33:46 CEST 2005

Jirka napsal(a):

>Trafo je prilis moderni a sofistikovana zalezitost. Pouzil bych zname do
>sebe zasouvane soustavy desek ve vodni lazni, co meli kolotocari blahe
>pameti...

...co ja vim, tak to nebyla  cista vodni lazen, ale "solanka" roztok
soli ve vode a pouze se s tim  "zkratovavala"  kotva asyncronniho
motoru, jehoz kotva byla vyvedena - krouzkovy motor. To je taky duvod,
proc to babrani se soli a vodou  nikdy zadneho kolotocare nezabilo. Ten
obvod kotvy je  galvanicky oddelen od site.