Umrela autobaterie

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Středa Červen 8 16:45:45 CEST 2005

Zivotnost autobaterie je omezena tim, ze pri prebijeni se postupne desky
rozdrobuji (vytvareji na dne kal) a pri nedostatecnem nabijeni sulfatuji
(cim dal vice olova zustava vazano v nerozpustnem siranu a neni vyuzitelne
pro nabijeni/vybijeni). Takze baterka jednou odejit musi, s tim se musite
smirit. Zpravidle nektery clanek je prvni :-) a je predpoklad, ze ostatni
budou brzo nasledovat. Kdyz ma clanek svod, asi je kalovy prostor pod
elektrodama plny. Nejakym vymyvanim si jen nadelate doma bordel a rozpadle
desky se budou dal rozpadavat jeste rychleji (pokud na nich jeste neco je).
Kdyz ma zkrat, jsou desky zdeformovane od prebijeni, nebo se nekde ulomil
vetsi kus. Tady vyplach asi nepomuze :-((
Pred mnoha lety se pro zachranu doporucovalo nalit do baterky peroxid. Nekdo
veril ze to i funguje. No nevim.
Andel

----- Original Message -----
From: "Marek Pavlu" <marekpavlu@mybox.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@hw.cz>
Sent: Wednesday, June 08, 2005 12:43 PM
Subject: Umrela autobaterie

Zdravim,

Tak mi umrela autobaterie, prsneji jeden clanek je pravdepodobne skratovany,
protože ostatní při nabijeni vyvijeji plyn a tento jeden ani po nekolika
hodinach nic:(.

Nuze koupil jsem novou, ale kdyz se mi dostala ta stara do sparu, tak me
napadlo udelat nejake pokusy na tom jednom clanku, jestli se neda jeste
uzivit? :).

Slysel jsem rady typu vylit kyselinu a dat novy roztok...
Nehral si nekdo?

S pozdravem,
Marek Pavlu
---
avast! Antivirus: Odchozi zprava cista.
Virova databaze (VPS): 0523-2, 07/06/2005
Testovano: 8.6.2005 1:27:27