Jeste Solomon SL-20

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Středa Červen 8 10:39:03 CEST 2005

> [...]
J> muze projevit.

J> Mam dojem, ze tam jsou vsechny OZ typu LM324 a LM339 apod. - jinymi
J> slovy pracuji treba od +5V. I s ohledem na jejich zapojeni je mozno to
J> vyuzit; nerikam, ze az tak nizko, ale rekneme treba 10 - 12V. Tim by
J> melo byt zajisteno, ze i pri pomerne znacnem kolisani napeti na C6 bude
J> stale z ceho stabilizovat (soubezne bych pouzil low-drop stabilizator,
J> abych tuto vlastnost dale zlepsil). Drobnejsi zmeny zapojeni s ohledem
J> na snizeni Ucc nevylucuji (nestudoval jsem to zase tak podrobne).

7812 nestacila, při zapnutem topeni jsou sedla nize. Posledni verze je
LM317 (suplikove zasoby) nastavená na cca 8.5V. Akorat to ztraci
eleganci, 78xx se da zapojit misto propojek na PCB.

J> Zkusil bych stabilizaci i hysterezi. Alespon minimalni hystereze je u
J> komparatoru prinejmensim "slusnost".

Jeste si pohraji a pak poreferuji.

J> Jo, to by mozna slo. Jeste ale kontrolni otazka: presycovani Vam vadi "z
J> principu", nebo to nekde necemu opravdu vadi, trafo "hori" apod.? Pokud
J> je to ta prvni varianta, taky je moznost to proste nechat byt a smirit
J> se s tim, ze na tomto svete neni nic idealni...

Zatim trafo nehori, i kdyz jsem pajku zatim nikdy dlouho v tomto
rezimu nenechal. Priznam se ze mi to vadi z principu, kdyz se kazde
dve vteriny ozyva mohutne zabruceni tak se vkrada podezreni ze je neco
opravdu spatne.

Tomas