odpojeni zapalovani - posledni stupen

Pavel pavel_t@centrum.cz
Úterý Červen 7 18:33:21 CEST 2005


> Udajne i pro 4takty se vypina zapalovani, byt by u vstrikovani nebyl
> problem odpojit palivo, a to kvuli prehrivani.

Uz se to tu asi pred rokem probiralo, docela ziva diskuse... Odpinani 
zapalovani se delalo drive kdy byl problem resit odepnuti paliva 
(zejmena pro karburatory a prvni vstrikovky), resilo se to treba 
odstredivkou v rozdelovaci. Dnes uz se to nedela vyjma souteznich apod. 
vozu ale tam je vse o necem uplne jinem a u motorek je to udajne taky 
jinak ale to nevim nebot nemam moc znalosti a zkusenosti (na motorce, 
prevazne Jawe 350, mam najeto jen par tisic km).
Jde o to, ze se s omezovacem u automobilu pocita pouze jako s krajnim 
reseni, malokdy se s otackami dostanete nad 5.000rpm natoz na cca 
6.500rpm kde omezovace vetsinou jsou. U seriovych motoru uz kolem tech 
cca 5.000rpm dochazi ke snizeni parametru takze je lepsi preradit nez 
dale hnat otacky nahoru. Pokud je nejaky motor vysoko otackovy tak je to 
totez ale vsechny hodnoty vcetne omezovace jsou vysse.

> Nevim co to pak udela s katalyzatorem.

Co by? Posle ho to do srotu. Samozrejme ne po prvnim vynechani zazehu 
ale po case ano. Krome poskozeni katalyzatoru hrozi i vzniceni 
nespaleneho paliva v potrubi...

Pavel




Další informace o konferenci Hw-list