Prevod asm 16xxx - 18xxx

Dusan Dolezal dolezal@zoner.com
Úterý Červen 7 11:46:02 CEST 2005

No kdyz si o to nabiti sam rikate, tak mi to neda, myslim ze v tomto pripade
jste uplne out. Takze:

> by to byl problem, ale jinak by to byla sranda na upravu par radek kodu
pri inicializacich a vycitani dat:).

Sranda na upravu par radek kodu by to byla i v ASM, opravovat budete
vicemene to stejne, co v tom Ccku, tedy ruzne Configuration bits apod. ASM
PICu 16xxx a 18xxx je skoro 100% kompatibilni.

A ted to hlavni, ja nepochybuju o tom, ze spousta aplikaci v jednochipech
neni pametove narocnych a klidne by se mohla psat v (treba) Cecku, ale
krucinal kde mame ten prekladac vzit a nekrast? Co tak vim, jsou v tomto
smeru zhruba tyto moznosti:

HI-TECH PICC	$950
Microchip C	cenu nevim, zrovna jim nejede web, navic pro radu 16xxx
myslim neni vubec
CCS C		$125
CC5X		$250
Picant C2C	cca 2000 Kc

Takze pro bastlire to neni tak uplne levne, krome posledni varianty, tam ten
prekladac ale zase podle vseho neni moc kvalitni a taky toho moc neumi
(treba jenom 16-ti bit. aritmetika, floaty neumi vubec). A pozor, ted to
hlavni, jeden jako druhy radu 18xxx bud neumi vubec, a nebo se musi koupit
dalsi licence!!!! Cili ano, kdyz to budete mit napsane v Cecku, muzete
prejit (mozna o chloupek jednoduseji nez v AMS) na vyssi radu PICu, ale
musite za to (dost slusne) zaplatit!

Takze se muzeme bavit treba o tom, ze je lepsi pouzit jiny procesor, kde je
Cecko free, ale v tomto contextu je ta vase poznamka celkem irelevantni.
Navic program v Cecku ma i nejake nevyhody, treba ja davam k vetsine svych
konstrukci i zdrojak, aby si to pripadne nekdo mohl upravit a pokud by byl v
C, musel by si kvuli tomu koupit prekladac, coz je trochu nerealne. Nebo ho
ukrast, a to taky neni uplne koser, ze jo.

Jinak sam jsem konkretne o CCS C uvazoval, ale protoze mi posledni dobou
zachutnaly i novejsi PICy a nechtelo by se mi za dalsi licenci vyklopit
dalsich $175 (bastleni mam jenom jako konicka), tak jsem se na to vykaslal a
zatim vsechno pisu v ASM. Takze optimisticka rada na zaver, napiste nam
nejaky free prekladac Cecka pro PIC (samozrejme pro vsechny rady) a kdyz
bude dobry, tak ja ho rad budu pouzivat a treba i nejakou korunku pustim.

Dusan Dolezal