monitory neovo [was: Jak tise pomoct boardu do kremikoveho nebe?]

Martin Tomasek mtd@centrum.cz
Pondělí Červen 6 20:20:09 CEST 2005

jenom par napadu:

On Mon, Jun 06, 2005 at 01:05:17AM +0200, Jiri Drozd wrote:
> co kdyz ma ten monitor tak "skvele" udelany soft, ze treba kadou
> sekundu (10s, ...) uklada a cte neco do/z te eepromy, ta tim padem
> zacina byt nespolehliva a po zahrati z ni lezou nesmysly?

co takhle zkusit tam dat prazdnou eepromku, pripadne s nahodnymi daty?
tech tftcek je dost.. :-) mno.. kazdopadne ty pristupy do eepromky jdou
monitorovat, co takhle si tam pres mko pripojit ledku a koukat,
jestli se nejak bude (treba) menit vzor pristupu do te eepromky.

> ale ze by s nim mel nekdo tenhle nebo jakykoliv jiny problem
> to nikde nemuzu najit - krom toho meho prispevku na monitorforu, toho
> nemeckeho, nekolika lidi kterym se vypl pri instalaci linuxu (zrejme
> zpusobene prepnutim na nepodporovane rozliseni/frekvenci)

tohle by linux nemel delat, teda pokud ta distribuce nedela netvrdo
nejaky starsi autoprobing. dneska uz si Xserver vycita z monitoru pres
DDC rozhrani parametry monitoru (EDID data) a podle toho vybere graficky
rezim.  ale nejspis to s problemem nesouvisi. i kdyz vycteni EDID infa
by mohlo taky prinest zajimave informace.

jinak to, ze se ta chyba projevuje po delsi dobe taky muze souviset s
prepnutim rezimu -- treba se os pokousi zapnout pres DPMS nejaky setrici
rezim a to tftcko uz se z toho nevzpamatuje.

> To by prece byla hooodne velka nahoda aby mel znamy na firme zrovna 5
> nebo 6 techto monitoru vadnych (jeste k tomu s uplne stejnou zavadou)
> a nikdo jiny na celem svete nemel problem... To se mi ale vubec
> nezda...

treba jim do trafostanice uderil blesk. :-) nebo jeho softwareovy
ekvivalent -- nekdo updatoval vsechny drivery a tohle je vedlejsi efekt
-- akorat ze to v te fime diky tomu nejde otestovat, protoze tam neni
pocitac se starsi verzi driveru.

stejne tak, pokud to pomuze nechat hodinu vyple -- je to vyple i s tim
kompem, nebo samo? chyba totiz opravdu muze byt i nekde venku. treba se
prehriva grafarna, nebo co ja vim. zdvihla se nam ted teplota vzduchu,
tak se to predtim nemuselo projevit.

--
Martin Tomasek, mtd@centrum.cz
BOFH excuse #309: