Dimmer - Domaci automatizace

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Červen 6 14:12:15 CEST 2005

Na svetlo je triak, tyristor je na lokomotivy se stovkami a tisici amper
:-).

Obecne tyrsitor je jednodussi nez triak a tak snese vice, ale kdyz pouzijete
16A (20) triak + 2A rychlou pojistku tak by to mělo cca 98% odeslych zarovek
prezit.
Pokud implementujete funkci pomaleho rozjezdu (predzhaveni) nemel by byt
problem (zarovka odchazi zpravidla pri rozsveceni), na usporky , zarivky,
obecne svetelne zdroje bez moznosti
stmivani je lepsi pouzit rele (vlastni spotreba typicky 100mW oproti cca
0.6-0.9% z vykonu u tiaku).

Mam uz tak z 50% hotovy navrh modulu 4x triak + 4x rele   v krabice na DIN
listu od Eniky. Az to dodelam tak to nekde vystavim.
Momentalne "badam" v oblasti odruseni, triakove regulace, ale nemuzu najit
vhodnou teorii.