Interpolace pri praci se spektrem [Re: Algoritmus I-DFT pre delphi]

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pondělí Červen 6 14:12:08 CEST 2005

> trochu (cele) som to prerobil, lebo som tomu a) bud uplne neporozumel
> alebo b) bola tam chyba.

Jj, pri opisovani jsem popletl x/y;

> Cely program je taka mala utilitka na pracu s S-parametrami. Vie
> precitat subor, vlozit medzi dve susedne vzorky lubovolny pocet dalsich
> vzoriek (linearna interpolacia), potom vyratat DFT a I-DFT niektoreho

HU!
Linearni interpolaci vorku?!

O beda, pokud si nejste na 100% jist, co delate, koukejte tam dat
interpolaci sincem (sin(x)/x), jinak Vam to muze naprosto rozhazet
sektrum (co muze byt hodne podobne v casove oblasti, muze se lisit
velmi v oblasti frekvencni).

Pokud ale interpolujete "nahodne vypadle" vzorky (tj. nejedna se o
interpolaci v nejakem celociselnem pomeru vzorkovacich frekvenci),
potom zacinate mit co do cineni s nerovnomernym vzorkovanim a na to
bych Vam asi pro zacatek (pro jednoduchost) doporucil nejmensi
ctverce.

Pripadne podrobnosti na vyzadani soukromym mailem (mmchd. na tohle
tema chystam svoji semestralni praci).

Zdar, MP