Jak tise pomoct boardu do kremikoveho nebe?

Jiri Drozd jirkonf@seznam.cz
Pátek Červen 3 18:47:43 CEST 2005

    Staci jiskra obycejneho elektrickeho zapalovace (k dostani v 99%
trafik) nekde na nohy chipsetu. Docela se nedivim ze nektere firmy
nereknou pul slova, kdyz si uzivatel stezuje na neco podobneho jak
pisete vy (obzvlast pokud onen dil koupil treba pred tydnem) - vzdyt co
by z toho chudak uzivatel mel kdyby reklamoval funkcni dil? To ze bude
nejakou dobu bez PC (ve vetsine pripadu krom napr. CD/DVD/FDD mechanik a
pod) ho jiste nepotesi a nebude to reklamovat zbytecne. Samozrejme sou
lidi kteri neumi nic nez klikat mysi a kdyz se treba rozhodnou si slozit
PC tak se pak divi, ze "to nejede", nebo "to pada" a pod. Ale takovy
clovek co o tom nema ani paru se da nekolika spravnymi otazkami velice
rychle rozpoznat :o)
   Jinak obcas se vyskytjici zavady jsou ty nejhorsi. Uz docela dlouho
se trapim s LCD monitory AG Neovo F-15, po zapnuti jedou naprosto
normalne, asi po pul hodine se obraz obcas "digitalne rozpadne na
kosticky" (nevim jak to popsat, pripatne mi ze se nektere radkdy
zkopiruji nekolikrat pod sebe, kolikrat to se velice rychle meni) a tak
za sekundu, dve je zase OK. Nebo se zacnou obevovat ruzne bile carky
ruzne rychle behajici po obrazovce, pripadne obrazovka cela problikne na
zlomek sekundy (nebo i na pul minuty) uplne do bila. Nekdy se to
zachvili uklidni, nekdy ne. Vymenil sem vsechny elyty, zkousel dat nad
ridici desku vetrak - stale stejne. Na ruzne poklepy ci jine "mechanicke
podnety" to nereaguje (cimz sem vyloucil studenak). Promeril sem vsechna
napeti hned po zapnuti a kdyz se zavada projevila - stejne. Ma to
externi 12V zdroj, pri napajeni z ACCU to same. Dokonce sem ze
zoufalosti zkousel menit i konfiguracni eepromku (bez ni se to
nerozbehne vubec, takze vypajet, zkopirovat do jine, tu tam zapajet -
NIC) a pridat primo na ridici desku co je v tom samotnem LCD panelu
tantal na napajeni (je tam jen nejaka keramika). Jedine co "pomuze" je
nechat tak hodinu vyple - pak to zas zhruba pul hodiny jede normalne.
Tyhle monitory mam ted u sebe celkem 2 a dalsi asi 3 nebo 4 uplne stejne
s toutez zavadou ma znamy na firme. Napada vas jeste neco krom "vyhodit
a koupit nove"? V zaruce to uz bohuzel neni, na netu sem nenasel zadne
forum, kde by nekdo resil jakykoliv problem s timto typem (a ze sem
ztravil peknych hodin nad googlem).

JDrozd