Domaci automatizace

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pátek Červen 3 13:44:30 CEST 2005

> Jano nectes :-)))))
> Centralne jsou umisteny akcni prvky - viz obrazek
> Decentralizovane jsou senzory (spinace, IR, etc) a vzajemne jsou na patru
> propojeny sbernici, ktera je v ramci patra propojena na pater baraku
> Takze nic neztahujes - pouze propojis vsechny snimace dvojlinkou,
> ktera se pripoji bud na patrovy rozvadec s aktory, nebo na centralni jako
> je na tomhle obrazku

Ale citam, citam...
Tak este raz.

Ty (resp. majitel "domceka" s 8-10 miestnostami + bazen a ostatne
nevyhnutnosti) ma pospajane snimace (vratane tlacitok) zbernicou, takze
takcitak mu nejaky kabel od snimacov do centraly/rozvadzaca vedie.
Navyse si tvrdil, ze tlacitka sa zvyknu zdruzovat do krabiciek s
inteligenciou, t.j nie je inteligentne kazde tlacitko zvlast - to som
myslel tymi krabickami, ktore niekam treba umiestnit a musia byt pekne.

A hovorim len, ze hviezda nestoji v pripade rodinneho baraku co sa tyka
kabelaze o nic viac a nemusim riesit ziadne krabicky, vsetko ide pod
omietkou prip. v husich krkoch. Vyhoda hviezdy je to iste ako vyhoda
tzv. strukturovanej kabelaze u ethernetu.

To, ze "akcne cleny su umiestnene centralne, som pochopil na prvy krat :-)

wek

PS. Prosim Ta, co su tie veci kam vedie ta cervena (tipujem silova)
zbernica (nie v zmysle logickom ale ako hrca kablov) v hornej casti
hornej skrine - silova verzia patchpanelu?