polarita elektrolytickych kondenzatoru?

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Čtvrtek Červen 2 10:58:03 CEST 2005

Pěkný den,

Omluvte prosím moji nevědomost, žívím se softwarem. (že by počítačový expert?)

Mohl by jste mi prosím někdo osvětlit, jak se určuje polarita elektrolytických kondenzátorů, které oddělují jednotlivé sekce NF cesty? Mám rádio, do jehož NF řetězce chci vložit aktivní NF filtr s operačními zesilovači. Nehledě na tuto úlohu mi vždy toto téma bylo záhadou.

Představuji si to tak, že jedna strana je "kladnější" než druhá. Co se ale stane, když se signál přehoupne do opačné polarity? Potom se elyt přepóluje? Nebo se to nesmí stát? Jakým způsobem se dosáhne toho, že jeden konec je kladnější než druhý? Co když rozdíl DC napětí na obou koncích je menší než předpokládaná amplituda signálu? Řeší se nějak posun DC na jedné straně tak, aby elyt nebyl přepólován?

Věřím, že jsem se zde zcela neznemožnil a že se mi dostane uspokojivé odpovědi :-)

Díky, Vojta Bubník