RE: OT: Vypocet teploty v místnosti

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Středa Červenec 27 06:55:20 CEST 2005

a nebo tam neni dostatecnej privod vzduchu :-).
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]On
Behalf Of Daniel Valuch
Sent: Tuesday, July 26, 2005 9:51 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Vypocet teploty v místnosti

Len rychly odhad...
Vase pocitace produkuju 4kW stratoveho vykonu co je 4kJ/sec. Suchy
vzduch ma mernu tepelnu kapacitu priblizne 1kJ/kg.°C, a hustotu 1.168
kg/m^3 . Vasimi pocitacmi teda ohrejete 4kJ/sec delene  1kJ/kg.°C = 4 kg
vzduchu o jeden stupen kazdu sekundu. Prepocitane cez hustotu je to
4/1.168=3.4m^3 vzduchu o 1°C za sekundu.

Ked zanedbame vsetko ostatne tak sa da lahko odhadnut, ze ak chcete mat
v miestnosti:
- teplotu vyssiu o 1°C od nasavaneho vzduchu potrebujete 3.4m^3 za
sekundu (204 m^3 za minutu)
- teplotu vyssiu o 3°C od nasavaneho vzduchu potrebujete 1.1m^3 za
sekundu (66 m^3 za minutu)
- teplotu vyssiu o 10°C od nasavaneho vzduchu potrebujete 0.34m^3 za
sekundu (20 m^3 za minutu)
- teplotu vyssiu o 30°C od nasavaneho vzduchu potrebujete 0.11m^3 za
sekundu (11 m^3 za minutu)

Vypocet ale nekoresponduje s vami zadanymi faktami, takze som sa bud
niekde pomylil, alebo je problem so zadanim. Ako velky je ten ventilator?
balu