"Hybridne" simulacie (v casovej aj frekvencnej oblasti naraz)

balu@home daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Červenec 21 23:52:06 CEST 2005

Mam taku otazocku, mozno niekto, kto sa venuje spracovaniu signalov mi
bude vediet poradit ktorym smerom sa ubrat.
Potrebujem namodelovat chovanie sustavy, ktora bude v konecnom dosledku
ciste analogova, ale v stadiu vyvoja sa neda sa postavit prototyp na
overenie vlastnosti. Preto som zacal robit model aby som vedel
charakterizovat jednotlive komponenty.
Niektore veci su vyjadrene v casovej oblasti (navzorkovany vstupny
signal) a niektore vo frekvencnej oblasti (S parametre zo simulatora,
alebo namerane). Dalsia potencialna komplikacia je, ze vstupny signal je
neperiodicky.
Problem nastava ked to chce clovek odsimulovat. Obvod popisany v jednej
oblasti (napr. cas) sa neda pripojit na obvod popisany v druhej oblasti
(frekvencne S parametre). Zatial som nenasiel simulator, ktory to vie.
Bud sa da nakreslit schema a signalovy generator cita vzorky zo suboru,
alebo sa pouzije sinusovy generator a ten sa prezenie obvodom popisanym
S parametrami, ale nie obidve naraz. Otazka je ci ste sa s podobnym
problemom nestretli a ci je dostupny software co to vie spocitat.
Napisat si vlastny program ktory resampluje navzorkovany signal tak, aby
koeficienty po DFT sedeli presne s nameranymi bodmi frekvencnych
charakteristik a potom spatny prevod do casovej oblasti bude pre mna
extremne casovo narocne, pac nie som programator a signaly a sustavy nie
su mojou silnou strankou.

b.